Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
63] p.
Art --- prentenboeken (genre) --- Rijksmuseum [Amsterdam] --- Kunsten --- Tellen --- 477 --- 701.1 --- Kunstbeschouwing --- Kunstzinnige vorming --- Prentenboeken --- Telboeken --- Tellen tot 100 --- 730.4 --- kleuters (ler) --- kunst (ler) --- kunstcollecties (ler) --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Algemene kunstgeschiedenis --- Kunst --- Rijksmuseum Amsterdam
Choose an application
Een handleiding om te verdwalen lijkt een tegenstelling. Handleidingen en gidsen moeten de onwetende reiziger helpen om via een uitgestippelde route te ontdekken wat anderen als belangrijk beschouwen. Ontvlambare vingers daagt de lezer juist uit de bekende paden te verlaten. Volgens auteurs Caroline Boudry en Herwig De Weerdt scheppen kinderen zelf een omgeving waarin zij zich goed voelen en kunnen groeien. Hun dagelijkse creëren vergelijken ze dan ook met de passie van kunstenaars. Net zoals kinderen benaderen zij het alledaagse met verwondering. Dit boek inspireert de lezer om hierin mee te gaan. Ontvlambare vingers is bedoeld voor iedereen die geboeid is door kinderen, als professional en ouder. Het boek en de dvd willen het vuur in hen aanwakkeren met woord, beeld, muziek en dans.
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- ontwikkelingspsychologie --- beeldende expressie --- handvaardigheid --- peuters --- expressie --- kleuters --- kunst --- 471.45 --- Anders zijn --- Bewegingsexpressie --- Creativiteit --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Handvaardigheid --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzische vorming --- Peuters --- Tijd --- 477 --- Experimenteren --- Kunstzinnige vorming --- 471.45 ) beeldende opvoeding --- beeldopvoeding --- dansante vorming --- diversiteit --- kinderen --- kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- muzische opvoeding --- 379.825 --- Dans --- Kinderen --- Kunst --- 416.3 --- Creativiteit: kinderen --- kunstzinnige opvoeding --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- 37.03 --- Contains audio-visual material --- Beeldeducatie --- Muzikale opvoeding --- Dansante vorming --- Diversiteit --- Muzische opvoeding --- kunsteducatie --- kind --- Ontwikkelingspsychologie --- Kleuters. --- art education --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Educational psychology --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- Psychology --- Developmental psychology --- Do-it-yourself work --- Museum techniques --- Art --- Study and teaching --- opvoeding --- Museology --- kunsteducatie. --- kind.
Choose an application
Het actief samen nadenken -of filosoferen- is de afgelopen jaren op steeds meer basisscholen waarneembaar. Deze bundel geeft de leraar steun bij het filosoferen met kinderen en bevat 15 nieuwe korte verhaaltjes met filosofische thematiek, gespreksvragen en opdrachten. Daarnaast zijn enkele gesprekken met groepen kinderen opgenomen die ook nabesproken worden. Dit boek biedt een goed overzicht van het filosoferen met kinderen en veel materiaal waarmee men meteen kan beginnen. Waarom gaan kinderen 5 dagen naar school en 2 dagen niet? Marie wil altijd naar school! Kasper krijgt een cadeau. Het is een beestje dat zich elke dag in tweeën splitst. Hoe lang kan dat doorgaan en moet Kasper wat doen? Holle wil naar morgen rennen. Waarom kan dat niet? Kunnen kleuters een ongewone stoel tekenen? Wil Marie echt geen hand als ze achter de kist van haar moeder loopt? Enkele verhalen zijn in acht talen vertaald en op basisscholen in heel Europa getest. ´De vliegende papa´s´ is het vervolg op het succesvolle ´Klein maar dapper´ van dezelfde auteur. Fraai geïllustreerd (in kleur). Deze bundel bevat 15 korte verhaaltjes om met kinderen te filosoferen. Naast de verhalen zijn enkele teksten opgenomen die een goed beeld geven van de opbouw van een filosofische les op school en hoe je een filosofisch gesprek met kinderen opzet. Het doel van de verhaaltjes is de verwondering over hoe iets zit te activeren, zodat vervolgens samen nagedacht kan worden over de betreffende vraag.
Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Niet-confessionele zedenleer. --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- #PBIB:+105.99 --- #PBIB:+111.94 --- Dood --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Fantasie --- Ik en de anderen --- Kerstmis --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunst --- Lager onderwijs --- Musea --- Poppen --- Sinterklaas --- Vaders --- Verhalen --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- Verhalen : filosoferen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- filosofie --- Cognitieve opvoeding --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Kind --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|